Branża ubraniowa od dawna wytycza trendy w globalnym handlu a także marketingu. Wpływa na to spora skala i jej znaczenie dla gospodarek. Bez wątpienia także realna waga, jaką do branży odzieżowej przykładają klienci ma także na to wpływ. W ostatnich latach możemy też zauważyć rosnąca świadomość konsumentów o ogromnym wpływie branży fashion na szkodliwe zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma ubraniowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać wymaganiom konsumentów, aby ubrania były wyprodukowane w etyczny sposób. Począwszy od zdobycia eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję ubrań.
Jak poznać że dana firma jest eko?
Generalnie jeśli trafisz na taką firmę, to na pewno będzie podana taka informacja na jej stronie internetowej lub na jej socialach. Przez to, że bardzo mile widziane są eko firmy każda z nich chce się tym pochwalić. Oprócz tego większa transparentność marki,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym większe zaufanie do niej. Mimo, że rynek ubraniowy zmienia się na lepsze, w dalszym ciągu to jednakże za mało. Środowisko aktualnie jest na skraju wytrzymania i potrzeba drastycznych zmian aby je poprawić. Prawda jest taka, że wcale nie jest łatwo ubierać się w taki sposób, aby nie szkodzić planecie. Często firma z ubraniami wypełnia jedynie jedno na kilka eko kryteriów ale to i tak dobrze! W przypadku polskich produkcji, bardzo często możemy się spotkać z informacją “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej kryteriów ekologicznej produkcji marka spełnia, tym lepiej
Czy każda produkcja w Europie jest ekologiczna?
Utarło się zdanie, że ciuchy wyprodukowane w Europie są praktycznie zawsze etyczne oraz ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z rzeczywistością. Natomiast z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są znacznie wyższe aniżeli w Polsce? Nie wiemy, że wyzysk pracowników branży ubraniowej często ma miejsce w Europie Wschodniej, jak przykładowo w Rumunii.
Sieciówki są świadome, że konsumenci chętniej kupują odzież z metką europejską aniżeli chińską,bo kojarzy im się to z etyczną produkcją oraz dobrymi warunkami pracy.
Deficyt w branży ubraniowej na rynku krajowym – zobacz jakie są!
Polska branża ubraniowa problem w związku z deficytem specjalistów na rynku. Z czego wynika ten deficyt? Rozchodzi się o marne wynagrodzenie dla szwaczek.
Czy lockdown wpłynął miało wpływ na branżę odzieżową?
Z pewnością wpływ lockdownu odczuła większość z nas. Jednak wyjątkowo duże piętno odcisnęła na rynku odzieżowej.Nagle zamknięte galerie na pewno obniżył zyski zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie dochody. {W przypadku rynku rodzimego to poprzez szeroką ofertą modowych firm na naszym rynku, polscy konsumenci z chęcią kupują pasmanterię od polskich producentów. Warto także dodać ,że odnoszą oni duże sukcesy na rynku za granicą. Czy wiesz, że aż 30 proc. wszystkich rzeczy handlowych produkowanych przez krajowe przedsiębiorstwa branży ubraniowej znajduje się poza polską.
Czy wprowadzane są innowacyjne technologie do rynku ubraniowego?
Producenci odzieży testują nowe technologie z zakresu fashion tech. Są to technologie które ułatwiają robienie zakupów, poprzez urealnienie przymierzalni a także dopasowanie, które prowokuje klientów do szybkiego decydowania się. Takie technologie to na przykład chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.